introducció   |  Agraïments  |  organitza  |  email  | home
català  | castellano  | english  |  italiano
DRINK
FOOD
SHOPPING
ARCHITECTURE
| 26 Bestial
| 27 Cata 1.81
| 28 Comerç 24
| 29 Daps
| 30 El Japonés
| 31 El Salero
| 32 Flash-Flash
| 33 Il Giardinetto
| 34 Kin Sushi Bar
| 35 La Balsa
| 36 La Verónica
| 37 Lupino
| 38 Melitón
| 39 Mos
| 40 El Negro
| 41 Noti
| 42 Oven
| 43 Ovni
| 44 Pastafiore
| 45 Sandwich & Friends
| 46 Semproniana
| 47 Suzet
| 48 Tatí
| 49 Torre d’Alta Mar
| 50 Tragaluz

El Negro


Diagonal, 640
040 B
COM A LA RULETA, L’OPCIÓ D’ACTUAR SOBRE UN ESPAI AMB LA CONSIGNA DEL MÀXIM APROFITAMENT DE LA INTERVENCIÓ ANTERIOR I A LA VEGADA CREAR UN AMBIENT COSMOPOLITA, ÉS JUGAR-SE-LA A UN SOL NÚMERO. PERÒ, TOT I QUE ÉS DIFÍCIL, EXISTEIX UNA POSSIBILITAT D’ENCERTAR. ÉS UN CÀLCUL DE POSSIBILITATS. ISABEL LÓPEZ I SANDRA TARRUELLA LA TRAJECTÒRIA DE LES QUALS EN L’INTERIORISME DE RESTAURANTS COMPTA AMB EL JAPONÉS I BESTIAL ENTRE LA SEVA ESPECIALITZADA I PROLÍFICA LÍNIA DE TREBALL, VAN FER L’APOSTA AMB EL NEGRO, ACONSEGUINT FER SALTAR LA BANCA. EL SEU GRAN SECRET, LA FÓRMULA QUE HAN APLICAT SEMPRE: OFERIR LA SEVA PRÒPIA VISIÓ DE LA INTERVENCIÓ, PERÒ SEMPRE TENINT EN COMPTE EL DRET DEL CLIENT A MARCAR LES SEVES DIRECTRIUS. DE LA INTERACCIÓ D’AMBDÓS FACTORS NEIXEN LOCALS COM EL NEGRO, UNA OBRA D’AUTOR AJUSTADA A L’ENCÀRREC.

Negre, senar, passa
La primera herència del local era les instal·lacions de l’aire condicionat a la vista. Procedien de l’antic restaurant francès Le Bistro que, alhora, les havia rebut d’una discoteca que havia ocupat el local anys abans. Solució, apostar al negre: una capa de pintura i optar per la solució industrial, a l’espai zenital, de mostrar les conduccions. Calia jugar llavors a senars perquè estava clar que existia discordança entre el que s’havia de conservar i el que s’havia de substituir: Per això, es va eliminar tot el que fos accessori, des dels cortinatges fins a qualsevol element que impedís la vista exterior. Si es tractava de ser cosmopolita, tal com reclamava el client, res més encertat que mirar a l’exterior i observar el paisatge urbà. El negre amb el qual es van pintar el sòl i les parets va donar la qualitat de fredor urbana, compensada amb un gran banc de fusta clara, que a més d’aportar diàfana claredat distribuïa l’espai en dues parts: una oberta a l’exterior, junt a les finestres, i una altra zona de caràcter més discret, al costat d’una de les parets. Les picades d’ullet al disseny de firma el van aportar en escollir unes cadires blanques dissenyades per Rod Arad, que comparteix cartell amb Ingo Maurer qui, per descomptat, està representat per les seves làmpades.
OCUPA ELS BAIXOS D’UN EDIFICI D’OFICINES DE LA DIAGONAL, DE FAÇANA NEGRA I ENVIDRADA. PINTAT DE NEGRE, TARRUELLA I LÓPEZ VAN APROFITAR I VAN TRANSFORMAR EL QUE HAVIA ESTAT UN CONEGUT RESTAURANT FRANCÈS. ESTÈTICA URBANA I AMBIENT COSMOPOLITA.
Telf. 93 405 94 44 Metro L3 Maria Cristina FGC Bonanova Bus 6, 7, 33, 34, 63, 67, 68, N12, TOMB


Passeig de Gràcia
>>>   1 i 2
Barri Gòtic
>>>   3
El Born (La Ribera)
>>>   4
El Raval
>>>   5
Montjuïc
>>>   6
Diagonal
>>>   7
Turó Parc
>>>   8
Tibidabo
>>>   9